ul. Johna Lennona 4, 05-400 Otwock e-mail:oswiata-otwock@oswiata-otwock.pl tel:(22) 788-02-06
ul. Johna Lennona 4, 05-400 Otwock e-mail:oswiata-otwock@oswiata-otwock.pl tel:(22) 788-02-06
1. Program “WzMOCnij Swoje Otoczenie”
Organizatorem Programu były Polskie Sieci Elektroenergetyczne Spółka Akcyjna.
Celem programu “WzMOCnij swoje otoczenie” było wsparcie najlepszych lokalnych inicjatyw społecznych związanych z rozwojem wspólnej przestrzeni publicznej, aktywizacją społeczną mieszkańców oraz poprawą jakości życia i bezpieczeństwa mieszkańców.
Pomysły na projekty mogły zgłaszać samorządy, ich jednostki budżetowe, np. szkoły, przedszkola, ośrodki pomocy społecznej, jak również organizacje pozarządowe.
Grant w wysokości do 20 000,00 zł złotych można było zdobyć w jednej z siedmiu kategorii:
W I turze III edycji dobrosąsiedzkiego programu “WzMOCnij swoje otoczenie” wyłoniono 61 inicjatyw społecznych, a wśród nich granty otrzymała Szkoła Podstawowa nr 4 w Otwocku za stworzenie wirtualnego laboratorium chemicznego.
Rys. Zakup i montaż wirtualnego laboratorium chemicznego w SP nr 4 w Otwocku
Wirtualna pracownia jest doskonałym cyfrowym odwzorowaniem laboratorium chemicznego. Została w pełni wyposażona w odczynniki chemiczne, szkło laboratoryjne i sprzęt potrzebny do wykonywania doświadczeń chemicznych, więc jest zawsze gotowa do przeprowadzania w niej zajęć. Przede wszystkim jednak jest bezpieczna. Z goglami virtual reality na głowach i specjalnymi czujnikami w dłoniach uczniowie klas siódmych i ósmych wkraczają w świat chemii z wielkim zaciekawieniem i ekscytacją. Wejście do wirtualnego świata bardziej przypomina grę komputerową niż lekcję.
Urządzenie Empiriusz pozwala na przeprowadzenie kilkudziesięciu eksperymentów. W bazie danych można znaleźć potrzebne instrukcje, więc zadania nie sprawiają większych trudności. Obsługa urządzenia jest intuicyjna. Wystarczy tylko nabrać nieco wprawy w operowaniu sterownikami. Zasada jest taka, że gdy jeden uczeń przeprowadza eksperyment, pozostali obserwują jego przebieg na ekranie interaktywnego monitora. Zapisują oni swoje obserwacje, formułują wnioski, odpowiadają na pytania nauczyciela. Prosto, szybko, ciekawie, bez potrzeby sprzątania po lekcji i bez kosztownej i nieprzyjaznej środowisku utylizacji środków chemicznych.
Zwycięzcami kolejnej edycji programu “WzMOCnij swoje otoczenie” były:
23 października 2023 r. odbyło się uroczyste otwarcie nowej czytelni plenerowej. Na uroczystość przybyli przedstawiciele władz lokalnych, czytelnicy, dzieci, młodzież. To najmłodsi, w ramach nagrody za dotychczasową aktywność czytelniczą dokonali symbolicznego przecięcia wstęgi. Dzięki grantowi powstał piękny ogród i altana do wypoczynku i różnych form aktywności.
W ramach budowy powstało patio, na którym zagościła piękna, ażurowa altana. Wewnątrz altany znalazły się solidne meble do pracy i wypoczynku, a także regał na tzw. uwolnione książki. Wokół altany zaaranżowano rabaty z kolorowymi nasadzeniami. Do altany prowadzi parkowa alejka, wzdłuż której biegną obwódki kwiatowe. Nowa zielona przestrzeń stanie się ważnym ośrodkiem życia społecznego. Z czytelni będą mogli korzystać zarówno okoliczni mieszkańcy, jak i uczniowie, nauczyciele, rodzice i opiekunowie, którzy są stałymi bywalcami szkoły. Dla czytelników biblioteki będzie to przestrzeń do lektury, cichej pracy i udziału w dodatkowych zajęciach organizowanych przez bibliotekę.
3. W VI edycji programu przyznano grant w wysokości 24 000 zł na realizację ogródka ekologicznego na terenie Szkole Podstawowa nr 4 im. Józefa Piłsudskiego w Otwocku.
Dzięki uzyskanemu grantowi w ramach programu „Wzmocnij Swoje Otoczenie” zrealizowano projekt, który przyniesie korzyści zarówno uczniom, jak i całej społeczności szkolnej. Na terenie placówki powstał nowoczesny edukacyjny ogródek ekologiczny, który nie tylko uatrakcyjni otoczenie szkoły, ale również stanie się centrum innowacyjnej edukacji ekologicznej.
Powstała przestrzeń jest pełna zieleni, wyposażona w różnorodne elementy służące zarówno edukacji, jak i rekreacji. Uczniowie będą mieli do dyspozycji nie tylko rośliny, ale także ławki, karmniki, kosze do segregacji odpadów i tablice edukacyjne. Cała ta infrastruktura została zaprojektowana z myślą o harmonijnym wkomponowaniu w otoczenie oraz poprawie estetyki przestrzeni szkolnej. Realizacja tego projektu znacząco poszerza możliwości edukacyjne szkoły. Dzieci podczas zajęć przyrody będą miały okazję do bezpośredniego kontaktu, co pozwoli im lepiej zrozumieć, obserwować i interpretować procesy zachodzące w środowisku naturalnym. Takie połączenie teorii z praktyką zwiększa efektywność nauczania oraz angażuje uczniów w sposób, który tradycyjne metody dydaktyczne nie zawsze potrafią osiągnąć.
Oprócz wartości edukacyjnych nowo powstały ogródek staje się również miejscem integracji i rekreacji. Uczniowie mogą tu spędzać czas wolny, rozwijając jednocześnie swoje zainteresowania przyrodnicze. To miejsce, które sprzyja budowaniu relacji między rówieśnikami, a także między uczniami a nauczycielami, tworząc atmosferę sprzyjającą współpracy.
Ta strona używa pliki cookie. Kontynuując przeglądanie strony, zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie.
OK