ul. Johna Lennona 4, 05-400 Otwock e-mail:oswiata-otwock@oswiata-otwock.pl tel:(22) 788-02-06
ul. Johna Lennona 4, 05-400 Otwock e-mail:oswiata-otwock@oswiata-otwock.pl tel:(22) 788-02-06
Rekrutacja do klas pierwszych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Otwock na rok szkolny 2024/2025 rozpocznie się dnia 19 lutego 2024 roku od godz. 9:00 i przebiegać będzie zgodnie z poniższą informacją.
Rekrutacja będzie prowadzona elektronicznie pod adresem strony: https://rekrutacje-otwock.pzo.edu.pl/ a także w formie papierowej w placówce pierwszego wyboru.
Podstawy prawne
Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Otwock, zostały przygotowane w oparciu o zapisy:
Informacje ogólne
Do klas pierwszych przyjmowane są:
Dziecko, któremu organ prowadzący wskazał, jako miejsce realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, oddział przedszkolny w szkole podstawowej innej niż szkoła, w obwodzie której dziecko mieszka przyjmowane jest na podstawie wniosku. Wniosek, o którym mowa powyżej, składa się do dyrektora szkoły w terminie 5-16.02.2024 roku do godz. 12:00.
Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2024/2025 jest prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego, w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, który jest załącznikiem do Zarządzenia Nr 15/2024 Prezydenta Miasta Otwocka z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów w roku szkolnym 2024/2025 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto.
Załącznik zarządzenie (nr 15/2024)
25 marca godz. 12 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Włączenie się w postępowanie rekrutacyjne musi nastąpić pomiędzy datą rozpoczęcia rekrutacji, a datą jej zakończenia, jednak:
nie będą miały wpływu na przyjęcie dziecka.
Do szkoły podstawowej kandydaci przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia (szkoła obwodowa) lub na wniosek rodziców (szkoła nieobwodowa).
Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły
Kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I wyłącznie w tej szkole – przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia wraz z oświadczeniem o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
Załącznik zgłoszenie do szkoły obwodowej
– wypełniają w systemie informatycznym zgłoszenie o przyjęcie dziecka;
– drukują wypełnione zgłoszenie i po podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają je w szkole obwodowej;
– pobierają druk zgłoszenia w dowolnej szkole;
– wypełniają go odręcznie i po podpisaniu składają go w szkole rejonowej;
– informacje zawarte w zgłoszeniu wprowadza do systemu informatycznego dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego pracownik szkoły.
Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.
Kandydaci spoza obwodu
Załącznik Uchwała XLVII/365/2017
Załącznik wniosek kandydata spoza obwodu
– wypełniają w systemie informatycznym wniosek o przyjęcie dziecka;
– drukują wypełniony wniosek i po podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają go w szkole pierwszego wyboru
– pobierają druk wniosku w dowolnej szkole;
– wypełniają go odręcznie i po podpisaniu składają go w szkole rejonowej;
– informacje zawarte we wniosku wprowadza do systemu informatycznego dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego pracownik szkoły.
Załącznik oświadczenie o samotnym wychowywaniu
Załącznik oświadczenie o wielodzietności
Załącznik oświadczenie o zamieszkaniu dziecka w odległości do 3 km
Załącznik oświadczenie klasa integracyjna
Załącznik potwierdzenie woli zapisu
Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów, którzy nie zostali przyjęci mogą:
– wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do przedszkola/szkoły w terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych. (Komisja rekrutacyjna w terminie 3 dni od dnia wystąpienia rodzica sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata.),
– wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia kandydata w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. (Dyrektor przedszkola/szkoły rozpatruje odwołanie rodzica kandydata od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania.). Na rozstrzygnięcie dyrektora danego publicznego przedszkola/szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Ta strona używa pliki cookie. Kontynuując przeglądanie strony, zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie.
OK